Kas. Kirjoitan taas. Tuntuupas mukavalta! Elämä tuntuu taas hyvältä. On nimittäin monta syytä olla hyvillä mielin. Ensinnäkin tällä tuoksuu tuore leipä, sillä leivoin juuri sellaisen. Kyllä, keskellä yötä. Toisekseen kirjoitan tätä ihka omalla läppärillä, jonka olen hiljattain hankkinut. Kyllä, olen nyt köyhä. Kolmanneksi kuuntelen Ismo Alankoa (...vain lihaa ja verta on luojalla lautasella...) ja olen juuri suorittanut suomalaisten tummien oluiden maistelutuokion. Siihen kuuluivat seuraavat oluet (joita en siis suinkaan juonut kokonaan): Olvi Tumma, Koffin Velvet, Hartwallin Porter ja Mallaskosken Kuohu. Jälkimmäinen tuotti pienen yllätyksen, mitä en ole aikaisemmilla juontikerroilla lainkaan havainnut: se maistui aika lailla spiruliinalle, eli sille mm. merilevästä tehdylle luontaistuotteelle. Mikäs siinä, maku lapsuudestani. Suosikiksi noista nousi kuitenkin Velvet. Tarkempaa analyysiä en anna.
Neljäs syy hymyyn on loma töistä. Työkaverit kyseli että lähdenkö minnekään. He kun ovat käyneet lomillansa ties missä. Lähdenhän minä, lähden yliopistolle. Se jos mikä on aika eksoottista! Ja minä jopa viihdyn siellä nyt, kun on niin kovin rauhallista. Sellainen loma minulla, pitäisikö lähettää kortti töihin...?
Voi vielä monta muutakin syytä toki löytyy, mutta ehkä menen kuitenkin vielä yösyöpöttelemään leipääni ja sitteen kaiketi nukkumaan. Kyllä lomalla on sitten mukavaa!